Categories

dimarts, 26 de novembre de 2019

DIA INTERNACIONAL DE LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

    Ahir va ser el dia internacional de la violència de gènere i avui n'hem parlat a classe a partir de la cançó de na Rozalen "La puerta violeta".
    Ha estat una conversa interesantíssima! A continuació vos deix un petit resum del que hem fet i d'algunes habilitats de pensament que hem treballat.

REFLEXIONEM

- En el vídeo trobem que al principi tots els arbres estan sense fulles.
- És més trist, sembla que és una metàfora, com si els arbres ploressin, perquè no tenen fulles i sofreixen.
- Estan tristos i al final estan verds perquè ella és lliure i feliç.
- Abans de ser lliure, estava encadenada, però va aconseguir alliberar-se rompent les cordes.
- En el principi els arbres estan tapant la claror i després quan alça el llençol tot és verd i amb colors.
- Al principi, la protagonista està molt bruta, el vestit, el pèl...
- El bosc és cremat. No tenen fulles.
- En un bosc que no està cremat, l'aire és fred, agradable... En canvi quan es tracta d'un bosc cremat, no produeixen oxigen, no hi ha fulles, és a dir, els arbres estan morts. 

QUÈ HEM FET AVUI?

  • Raonar.
  • Metàfores del vídeo.
    • Els arbres ploren quan se’ls cau les llàgrimes.
    • Quan està fermada.
    • L’al·lota està bruta al principi i neta al final, simulant que la por que tenia al principi i que ja no està trista.
    • Tristesa representada en blanc i negre.
    • Per tant, la principal metàfora és que els arbres la representen a ella.

  • Rotllana-conversa.
  • Notícia.
  • Cançó.
  • Llengua de signes.
  • Diferències.
  • Exemplificar: exemples i contraexemples.
  • Definir i identificar les metàfores.
  • Argumentar, establir relacions.
  • Fer hipòtesis.
  • Observar, escoltar, connectar amb sensacions.
  • Generar noves idees i solucions.
  • Establir semblances i diferències.
  • Cercar i donar raons.
  • Reconèixer consideracions rellevants.
  • Habilitats de raonament lògic.
  • Considerar diferents perspectives.
  • Habilitats socials i emocionals:
    • Empatia, respecte, tolerància, capacitat d’adaptació...


Cmap-1.jpg

   

Cap comentari:

Publica un comentari